راه 42 ساله کاراته جهان (2)
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

راه 42 ساله کاراته جهان (2)
از تنزل کاراته ژاپن تا ظهور پدیده های اروپایی

در بخش اول " راه 42 ساله کاراته جهان از توکیو تا پاریس"به چهار دوره اول این رقابتها که در دهه هفتاد میلادی برگزار شد، اشاره کردیم، در این بخش خیلی گذرا به سراغ مسابقاتی می رویم که در دهه هشتاد میلادی برگزار شد، مسابقات که به جز یک دوره تیم ملی کشورمان در تمامی دوره هایش غیبت داشت.

پنجمین دوره 1980
میزبان: مادرید- اسپانیا
تعداد شرکت کننده:800 کاراته کا از 48 کشور
پنجمین دوره مسابقات جهانی شکل و شمایل کاملاً جدید و نوینی به خود گرفته بود.هم کاتا وارد بازیها شد و هم مبارزات انفرادی به جای یک وزن در هفت وزن برگزار شد، ضمن اینکه مسابقات جهانی برای نخستین بار شاهد حضور زنان کاراته کایی بود که در کاتای تیمی برای کسب نشانهای جهان به میدان رفتند. در این رقابتها هر چند اسپانیا با بهره گیری از مزایای میزبانی صاحب 3طلا و 6 برنز شد، اما باز هم زیر دست ژاپنی که 4 طلا، 4نقره و2 برنز درو کرده بود، ایستاد. فرانسه با یک طلا، 2نقره و 2 برنز در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت. آمریکایی ها با یک برنز کمتر از فرانسویها بالاتر از ایتالیا که صاحب یک نشان طلا شده بود، به مقام چهارم دست یافتند.

ششمین دوره 1982
میزبان: تایپه – تایوان
تعداد شرکت کننده: 850 کاراته کا از 46 کشور
انگلیسی ها که در مادرید 80 موفق به دریافت حتی یک مدال برنز نشده بودند، در جام ششم درخشش فوق العاده داشتند. آنها با 3 طلا، یک نقره و 4 برنز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافتند. ژاپنی ها مثل دوره قبل بر تخت قهرمانی جلوس کردند، البته با مدالهای بیشتر و مرغوبتر: 6طلا، 2نقره و 3برنز. فرانسویها با یک طلا، 2نقره و 4برنز عنوان دو سال پیش خود را تکرار کردند. فنلاند هم به عنوان پدیده جدید بازیها با یک طلا و 2نقره در مکان چهارم قرار گرفت و هلندیها با یک طلا و 2برنز به مقام پنجمی دست یافتند.
در این دوره بانوان هم اجازه یافتند تا با شرکت در 3 وزن ازمبارزات انفرادی سهمی از مدالهای توزیعی داشته باشند.

هفتمین دوره 1984
میزبان: ماستریخت- هلند
تعداد شرکت کننده: 930 کاراته کا از 490 کشور
در جام هفتم بود که ژاپنی ها متوجه شدند در مبارزات انفرادی و تیمی مردان توان مقابله با اروپایی های قوی جثه را ندارند. در جهانی 84 و در میان حیرت همگان ژاپن از تخت قهرمانی فرو افتاد و جای خود را به انگلیسی هایی داد که با 4طلا، یک نقره و 3 برنز دست یافته بودند.
ژاپنی ها با اتکاء به قابلیت های فوق العاده کاتاروهای خود با 3طلا، 2نقره و یک برنز به مقام نایب قهرمانی بسنده کردند. فرانسویها طبق معمول در جای سوم ایستادند(با 2طلا، یک نقره و 4برنز). هلند میزبان با یک پله صعود نبست به دوره قبل با 2طلا ، یک نقره و 3برنز عنوان چهارمی را از آن خود کرد. تیم ملی کاراته کشورمان که پس از غیبتی 7ساله برای اولین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پیکارهای قهرمانی جهان حضور یافته بود، بدون کسب مدال به کار خود پایان داد.

هشتمین دوره 1986
میزبان: سیدنی- استرالیا
تعداد شرکت کننده: 89 کاراته کا از48 کشور
در جام هشتم سکونشین ها همان کشورهای تکراری بودند، با این تفاوت که ژاپنی ها چنان طوفانی به پا کردند که هیچ کس از گزند آن در امان نماند! ژاپنی ها که نایب قهرمانی در دوره گذشته برایشان بسیار گران آمده بود، در سیدنی از مجموع 15 مواد مختلف بازیها، 12 نماینده خود را به فینال فرستادند تا با 5طلا، 7نقره و 2 برنز نایب قهرمان شوند. انگلیس با یک پله نزول در جای دوم قرار گرفت و فرانسه برای چهارمین بار متوالی عنوان سومی را به خود اختصاص داد. هلند با 2طلا، پایین تر از فنلاند که صاحب 2طلا و 2 برنز شده بود به مقام پنجمی رسید. استرالیا میزبان با 3 برنز به مقامی بهتر از یازدهمی دست نیافت! در این دوره کاتای انفرادی زنان هم به جمع بازیها اضافه شد.

نهمین دوره 1988
میزبان: قاهره- مصر
تعداد شرکت کننده: 1157 کاراته کا از 54 کشور
در جام نهم، کشور مصر به طور کامل به محل تاخت و تاز ژاپنی ها بدل شده بود. آنها با درخشش غیرقابل توصیفی از 16 طلای توزیع شده 7 سهم را به خود اختصاص دادند، ضمن اینکه 3 بار هم به سکوی دومی و 3بار هم به سکوی سومی یورش بردند تا قهرمان بلامنازع این دوره از مسابقات باشند. انگلیس همچون دوره گذشته با 2طلا، 4نقره و یک برنز دست یافت و فرانسه عنوان سنتی خود را بعد از 10 سال از دست داد و به جای خود هلند را روی سکوی سوم دید. هلندیها با 2طلا و 2نقره به کار خود پایان دادند و فرانسه با 2طلا، یک نقره و 3برنز با عنوان چهارمی با جام نهم خداحافظی کردند. ایتالیا و اسپانیا هم پنجم و ششم شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:هیات کاراته,رئیس هیات کاراته,هیات کاراته قم,هیات کاراته استان قم,حسن عابدی,کاراته,قهرمان کاراته,قهرمانان کاراته,کاراته قهرمانی,تیم ملی کاراته,غلامرضا دباغیان,علیرضا کتیرایی,حبیب اله ناظریان,تیم ملی,مسابقات آسیایی,آسیایی تاشکند,مسابقات جهانی,جهانی پاریس,مسابقات غرب آسیا,تیم ملی بزرگسالان,اردو تیم ملی,افتخارات کاراته,افتخار آفرینان کاراته,ستارگان کاراته,برترینهای کاراته,قهرمانان کومیته,علیرضا قاضی,سعید علیپور,امیرمهدی زاده,مهدی حاتمیان,وحید حسنی پور,حامد زیگساری,محمدرضا بخشی لو,سعید احمدی,ابراهیم حسن بیگی,محمدهادی داود آبادی,ناصر نجفی,منصور حسن بیگی,علی فداکار,امیر امیری,مهدی سلطانی,ذبیح اله پورشیب,سامان حیدری,سجاد گنج زاده,احمدلو,مسعود احمدلو,سنسی احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,مربی کاراته,برترین مربی,مربی فنی,اخبار کاراته,اخبار ورزش کاراته,ورزش کاراته,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل